• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
چهار شنبه 3 آذر 1400
کد مطلب : 146345
+
-

تازه‌های نشر/  جهش اجتماعی


کتاب «جهش اجتماعی» می‌کوشد برخی یافته‌های علمی تازه درباره شکل‌گیری ویژگی‌های زیستی و روانی انسان را به زبانی ساده بیان کند و ضمن ارائه روایتی جذاب از تاریخ تحولات زیستی گونه انسان، چگونگی و چرایی شکل‌گیری برخی ویژگی‌های روانی در انسان را توضیح ‌دهد. ایده‌ محوری کتاب «فرضیه مغز اجتماعی» است که می‌گوید: بزرگی مغز انسان برای مقابله با چالش‌های پیچیده‌ای است که زندگی در محیط اجتماعی و تعامل با سایر همنوعان
پیش روی او می‌گذارد. برتری انسان در مقایسه با سایر جانوران، به‌ویژه نخستین‌ها توانایی اعجاب‌انگیزش در تعامل با همنوعان و جامعه است و نه مثلاً قابلیت چشمگیر در نوآوری فنی و کار با اشیا. روانشناس پیشرو «ویلیام فون ‌هیپل» در این کتاب انسان‌شناسی، زیست‌شناسی، تاریخ و روانشناسی را با علم تکامل درمی‌آمیزد و تاریخ تکاملی ما را قدم‌به‌قدم دنبال می‌کند تا نشان دهد چگونه رویدادهایی در گذشته‌های بسیار دورمان هنوز هم زندگی امروزمان را شکل می‌دهند. تأثیر این عوامل بسیار گسترده و چشمگیر است؛ از مسائل عادی و روزمره مانند میل به اغراق‌گویی و بزرگ‌نمایی گرفته تا موارد عجیبی مانند اینکه چرا خودمان دروغ‌هایمان را باور می‌کنیم. «جهش اجتماعی» نوشته ویلیام فون هیپل را میثم محمد‌امینی به فارسی برگردانده و نشر نو این کتاب 373صفحه‌ای را با شمارگان هزار و 100نسخه به بهای130هزار تومان به چاپ دوم رسانده است.

  جهنم سیاه ۴

 «جهنم سیاه 4» با عنوان جادوگرهای سرزمین‌های مرداب، نوشته کاساندرا ادونل با ترجمه مهدی ضرغامیان به‌تازگی منتشر شد. این مجموعه که تا‌کنون 3جلد آن به زبان فارسی در نشر نو منتشر شده، مقدمه‌ای بسیار مهیج برای بچه‌هایی است که می‌خواهند با خواندن رمان‌های خیالی و جادویی، نیروی تخیل خود را به‌کار بگیرند و ضمن گریز از دنیای واقعی با شخصیت‌هایی به سر ببرند که نظیرشان شاید هیچ‌گاه دیده نشود؛ با این حال گاه از خود می‌پرسیم فاصله این جهان خیالی با عالم واقعی ما تا چه اندازه نزدیک است و آیا بسیاری از این کشاکش‌های وهم‌انگیز سایه‌ای از درگیری‌های جهان واقعی نیست؟ ترجمه فارسی مجموعه «جهنم سیاه» سلیس و روان است و کوشش شده متنی خوش‌خوان در دسترس بچه‌های ایرانی قرار داده شود. در برگردان فارسی رمان، اغلب وردها و طلسم‌های جادویی، از واژه‌های کهن ایرانی به‌خصوص کلمات دوره میانه (پهلوی) گرفته شده تا خواننده مهجور بودن این جمله‌ها و کلمات را احساس کند و با کشش بیشتری به دنیاهای غریب پا بگذارد. نشر نو این کتاب 201صفحه‌ای را با شمارگان هزار و 100نسخه به بهای 72هزار تومان منتشر کرده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید